DÂMBOVIŢA: Seria a doua de proteste la Pucioasa! Oamenii s-au săturat să meargă din groapă-n groapă pe un drum naţional
Locuitorii oraşului Pucioasa se pregătesc pentru un nou protest, menit să atragă atenţia autorităţilor cu privire la starea jalnică în care a ajuns DN 71, după ce drumul a fost săpat de la un capăt la altul pentru a se introduce conductele de apă şi canalizare. Prin urmare, sâmbătă – 7 februarie, de la ora 15:00, oamenii vor traversa neîncetat drumul, la fel cum au făcut şi în week-end-ul trecut.
Potrivit preşedintelui Consiliului Judeţean – Adrian Ţuţuianu, Guvernul a alocat anul acesta sume suplimentare pentru reabilitarea sectoarelor din DN 71 care sunt deteriorate. În plus, constructorii care lucrează în Pucioasa au obligaţie contractuală să aducă drumul la starea iniţială, însă nu pot executa aceste operaţiuni pe timp de iarnă. Prin urmare, oamenii ar trebui să dea dovadă de răbdare până în luna aprilie, când se va putea turna asfalt.
Primarul oraşului Pucioasa – Dănuţ Bădău a făcut, de asemenea, apel la calm. Proiectele care au necesitat săparea drumului se vor finaliza anul acesta, iar apoi toată lumea se va convinge că aşteptarea a meritat.
„Şi eu sunt foarte nemulţumit, însă sunt situaţii pe care nu le pot controla în mod direct eu. Trebuie să găsim o soluţie de manieră echilibrată, fiindcă unii constructori au şi probleme financiare şi riscăm să oprească lucrările, ceea ce ar însemna altă licitaţie… Cei de la Drumuri Naţionale ne-au ţinut pe loc aproape toată vara trecută, fiindcă nu ne-au dat un aviz. Sunt tot felul de chestiuni greu de înţeles. Este adevărat, sunt gropi, este complicat. Eu zic că anul acesta se va vedea şi partea bună a lucrurilor”, ne-a declarat Dănuţ Bădău.
În timp ce un dâmboviţean a iniţiat o petiţie online pentru strângerea de semnături în vederea declasării DN 71 din cauza stării jalnice, parlamentarii din judeţ şi-au unit eforturile pentru a reuşi introducerea DN 71 în masterplanul de transport aş României, ceea ce ar însemna lărgire la patru benzi în sesiunea financiară europeană care se încheie în anul 2020. În acest sens, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a scos la licitaţie revizuirea studiului de fezabilitate. Vor urma expropierile şi apoi investiţia în sine. În aşteptarea marelui proiect de transformare în drum rapid, se vor executa, începând din această primăvară, consistente lucrări de întreţinere, nu ca cele din anii trecuţi. Cel puţin aşa ne asigură autorităţile judeţului!