TRAINER: Studiile de licenţă şi masterale nu vor mai fi suficiente
Google şi Facebook organizează cursuri şi seminarii online gratuite, care vor acredita la nivel internaţional milioane de specialişti în marketingul online. Prin aceste programe de calificare, cele două companii care domina piaţa online şi-au propus, nu numai să dezvolte noi profesii, dar să deschidă şi noi orizonturi pentru tinerii antreprenori.
“Dacă până de curând, angajatorul era relativ mulţumit ca angajatul să deţină doar studii de licenţă sau masterale, viitorul ne rezervă multe surprize din această perspectivă. În viitorul apropiat, angajatul-model va fi acela care, nu numai a terminat o facultate, ci care a demonstrat că este interesat să fie în permanenţă upgradat cu informaţii noi şi competenţe relevante pentru piaţa actuală.
Fără a minimalize importanţa studiilor de licenţă, însă foarte puţine universităţi îl învaţă pe studenţi cum să implementeze, spre exemplu, o campanie de promovare în Facebook, Twitter, Google sau alte reţele online şi, chiar dacă i-ar învăţa, peste o lună acele informaţii sunt perimate.
Cursurile oferite de Google şi Facebook au reuşit să mulţumească piaţa din mai multe perspective – nu doar oferindu-le o bază teoretică, cât mai ales din punct de vedere al utilităţii practice – iar absolventul acestor cursuri online va avea diploma valabilă doar un an, urmând ca după aceea să-şi reînnoiască competenţele, respectiv diploma, printr-o altă serie de examene online. Întreg acest mecanism face parte din educaţia viitorului”, declară Lorand Soares Szasz – unul dintre cei mai cunoscuţi traineri din România.
Rapoartele Facebrands arată că, numai în România, la ora actuală, peste 42% din populație este deja prezentă pe Facebook și peste 82% din totalul de utlilizatori de internet români dețin un profil pe rețeaua de socializare. Prezența masivă a potențialilor clienți în același loc și posibilitatea targetării publicului-țintă anunță un val serios de specializări în domeniul online și social media şi în rândul românilor.
“Personal, consider că antreprenorii și managerii ar trebui să se folosească de aceste instrumente pentru că am intrat într-o etapă în care multe decizii de cumpărare se iau in social media. În acelaşi timp, ar trebui să fim atenți să nu picăm în capcana de a face social media după ureche. E important să lucrăm cu oameni care au studiat și au înțeles algoritmii de funcționare ca să putem să obținem rezultate pozitive” recomandă Lorand Soares Szasz.