DÂMBOVIŢA: Automecania Moreni devine Centru Naţional şi Regional de Mentenanţă şi Producţie
Veşti bune pentru cei 330 de angajaţi de la Automecania Moreni! Uzina are toate şansele să devină Centru Naţional şi Regional de Mentenanţă şi Producţie, chiar dacă ROMARM pare că luptă împotriva Guvernului. Din fericire, sindicatele s-au mişcat rapid şi au reuşit să stopeze programul de restructurare al ROMARM, prin care activitatea de la Automecanica Moreni ar fi trebuit să fie preluată de Centrul de Mentenanţă Clinceni, o unitate cu două ateliere şi un singur salariat, după cum s-a exprimat liderul Constantin Bucuroiu.
„Se pare că ministrul Niţă, care nu înţelege nimic din industria de apărare, a luat-o razna şi este ajutat, culmea, chiar de conducerea ROMARM, care, timp de 24 de ani, nu a făcut absolut nimic pentru Automecanica Moreni. Culmea este că, în strategia avizată şi aprobată de către Guvern şi Consiliul Superior de Apărare a Ţării (CSAT), cât şi în proiectul de lege, se specifică faptul că Uzina Automecanică Moreni se transformă în Centru Naţional şi Regional de Mentenanţă şi Producţie. Lucrurile se bat aşadar cap în cap. După ce reprezentanţii Guvernului şi ai Ministerului Apărării au spus că Moreni va fi Centru Naţional şi Regional de Mentenanţă şi Producţie, au venit cei de la ROMARM şi au făcut un program prin care, pur şi simplu, au exclus Moreniul”, ne-a precizat Constantin Bucuroiu – liderul de sindicat de la Automecanica Moreni.
Din punctul de vedere al sindicaliştilor, transformarea Uzinei Automecanica în Centru Naţional şi Regional de Mentenanţă şi Producţie, ceea ce include şi zona NATO, reprezintă soluţia salvatoare. Există totuşi şi un dar…
„Păcatul cel mai mare este că, deşi ministrul Gabriel Oprea a alocat deja 500.000 de euro pentru noul transportor, iar experimentele pe care le-am făcut până acum arată că va fi unul din cele mai bune transportoare din lume, actualul Guvern nu a dat un leu din cei 6 milioane pe care trebuia să-i dea. Deja trebuia să fim acum în faza a treia, care reprezenta exact testele finale cu transportorul şi nu am făcut decât testele de mină, iar rezultatele sunt extraordinare. Nu ştiu dacă în Europa există un transportor care să fie de calitatea asta.
Practic, Guvernul ţine România pe loc pentru că, în loc să avem transportor al anului 2018 din punct de vedere al dotărilor tehnice, mergem cu varianta transportor 1968 – 1970. Asta înseamnă o mare pierdere pentru economia românească. Gândiţi-vă că s-ar crea aproape 2.500 de locuri de muncă, la un număr redus de transportoare. La o comandă serioasă, de 600 de blindate în următorii 10 ani, cum vorbesc ei, lucrurile ar sta mult, mult mai bine”, explică Constantin Bucuroiu.