TELEORMAN: Nu mai aştepta la ghişeu! Cererile şi documentele ce ţin de imigrări pot fi depuse online
Inspectoratul General pentru Imigrări a pus la dispoziţia cetăţenilor din Uniunea Europeană, Spaţiul Economic European, Confederaţia Elveţiană, ţări terţe şi persoanelor juridice, aflate pe teritoriul României,un portal de depunere online a documentelor privind regimul străinilor şi al cetăţenilor comunitari.
„Aplicaţia contribuie, în mod semnificativ, la creşterea eficienţei în rezolvarea cererilor adresate structurilor de imigrări din toată ţara. Prelucrarea datelor se realizează în mod organizat şi controlat, existând în permanenţă posibilitatea unei interacţiuni cu solicitanţii pentru obţinerea cât mai rapidă a datelor necesare şi procesarea lor”, informează Biroul pentru Imigrări al judeţului Teleorman.
Prin lansarea acestui serviciu, Inspectoratul General pentru Imigrări oferă aplicanţilor oportunitatea de a face dovada îndeplinirii condiţiilor legale prin încărcarea online a documentelor justificative, înainte de prezentarea la birourile de lucru cu publicul. Documentele sunt verificate de operatori care asigură un feed-back online şi programează solicitantul la o dată şi oră stabilite pentru a se prezenta la ghişeele, special amenajate şi dotate, în vederea preluării datelor biometrice şi a confruntării cu documentele originale. Noua aplicaţie oferă utilizatorului posibilitatea de a verifica online, în orice moment, statusul cererii sale iar termenul legal de soluţionare al acesteia începe de la data prezentării la ghişeu. Persoanele, al căror drept de şedere expiră în cel mult 30 de zile de la data trasmiterii online a cererii de prelungire a dreptului de şedere, sunt obligate să se prezinte la formaţiunea teritorială a Inspectoratului General pentru Imigrări, înainte de expirarea acestui termen.
Portalul poate fi accesat din site-ului public al Inspectoratului General pentru Imigrări sau la adresa: https://portaligi.mai.gov.ro
Metoda de lucru lansată urmăreşte scurtarea timpului de aşteptare în faţa ghişeului şi eficientizarea procesului de preluare a cererilor.
Pentru a depune on-line cereri prin intermediul portalului trebuie să urmezi următorii paşi :
1. Accesaţi portalul la adresa https://portaligi.mai.gov.ro,
2. Creaţi-vă un cont în portal utilizând o adresă de email validă şi o parolă,
3. Introduceţi cererea şi documentele anexă necesare, scanate (dimensiunea maximă a fiecărui document este de 5 MB),
4. Transmiteţi cererea completată şi verificaţi-vă data şi ora la care aţi fost programat,
5. Prezentaţi-vă la ghişeu la data şi ora ora programată în vederea preluării datelor biometrice,
6. Verificaţi online statusul cererii,
7. Prezentaţi-vă la termenul prevăzut pentru ridicarea documentului.