Semnal: Patru poduri cu probleme mari
Senatorul PSD Adrian Ţuţuianu s-a adresat din nou cu o interpelare preşedintelui Consiliului Judeţean, Florin Popescu, căruia îi atrage atenţia cu privire la situaţia în care se găsesc patru poduri de maximă importanţă din judeţ.
1. Podul peste râul Argeş, pe DN 71 – Ioneşti.
Ridicat în anul 1911, podul a fost grav avariat în 2004, în urma unei puternice viituri. Partidul Social Democrat, aflat atunci la guvernare, a realizat o rută ocolitoare – un pod provizoriu pe piloţi metalici şi tabliere metalice, capabil să preia traficul miilor de autoturisme şi autovehicule de mare tonaj care tranzitează zona în fiecare zi.
La momentul respectiv, Partidul Democrat, prin vocea actualului deputat PD-L, Iulian Vladu, acuza vehement PSD că nu a luat măsuri urgente pentru refacerea podului. Între timp, Partidul Democrat a ajuns la guvernare în anul 2004, reuşind să-şi impună propriii oameni la conducerea Ministerului Transporturilor: Gheorghe Dobre, urmat de Radu Berceanu.
Rod al eforturilor miniştrilor amintiţi, în luna februarie a anului 2008, dumneavoastră, domnule Florin Popescu adresaţi o întrebare Ministerului Transporturilor pe tema… podului de la Ioneşti.
S-a întâmplat ca Partidul Democrat Liberal să ajungă din nou la guvernare în 2008, iar la Ministerul Transporturilor să revină acelaşi Radu Berceanu. Rezultatul: ne aflăm în luna aprilie 2011, iar situaţia de la Ioneşti este aşa cum a lăsat-o PSD în 2004.
Din nefericire însă, perioada de funcţionare a podului provizoriu ridicat atunci a fost estimată la 2-3 ani. Cu un obiectiv ieşit din garanţie, riscul producerii unor accidente în zona respectivă este major.
2. Podul peste râul Argeş, pe DJ 702A – Pătroaia.
În luna septembrie a anului 2008, un cotidian local titra: „Reabilitarea drumurilor şi podurilor degradate – preocupare constantă a preşedintelui Consiliului Judeţean”. Materialul făcea trimitere, printre altele, la situaţia podului peste râul Argeş din satul Pătroaia, comuna Crângurile, care, spune articolul, „a fost avariat începând cu anul 1996, de când talvegul râului Argeş a coborât continuu, ajungând la această dată, la cca 14 m, fapt ce afectează infrastructura obiectivului, cu posibilităţi de prăbuşire”.
În fapt, talvegul râului Argeş a coborât din cauza exploatatiilor de nisip si pietris din aval. De asemenea, din informaţiile pe care le am, până în anul 2001, din situaţiile existente în decontările CJD către RAJDP (Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri şi Poduri) Dâmboviţa, reiese că s-au înregistrat cheltuieli de peste 800.000 lei (o sumă foarte mare la vremea respectivă) pentru pragul de fund la acest obiectiv, care a fost efectiv „măturat” de ape.
3. Podul peste râul Dâmboviţa – Viişoara.
Situaţie specială şi aici. Dacă veţi avea vreodată amabilitatea să coborâţi din maşina de teren cu care colindaţi şi să aruncaţi o privire sub pod, veţi constata două lucruri:
– traficul greu şi extrem de intens de pe pod;
– imaginea apocaliptică de sub pod, unde, cu puţină îndrăzneală, veţi putea pipăi cu degetele talpa fundaţiilor podului, uitându-vă la ele de jos în sus. Tabloul cutremurător este completat dacă veţi căuta cu privirea pragul de fund, rupt în bucăţi, parţial vizibile şi astăzi, răsturnate în aval.
4. Podul peste râul Argeş, pe DJ 711A – Potlogi.
Subiect recent vehiculat de mass-media locale. În mai puţin de doi ani de la finalizarea proiectului, pragul de fund a fost distrus la prima apă mai mare. Investiţia în valoare totală de 2.110.287 euro este pusă acum în pericol.