Primăria Moreni înmânează cetăţenilor un ghid al serviciilor şi un CD cu formulare şi cereri
Acestea au fost realizate în cadrul unui proiect cu finanţare europeană – ,,Administraţie eficientă prin simplificări procedurale”, cofinaţat din Fondul Social European – Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative 2007-2013. Angajaţii Primăriei Moreni au început deja distribuirea celor 10.000 de broşuri şi a CD-urilor aferente.
Administraţia locală şi-a dorit practic să le pună cetăţenilor la dispoziţie un instrument de lucru capabil să faciliteze accesul la informaţiile de interes public.
„Care sunt principiile ce stau la baza guvernării locale?”, „Care sunt relaţiile de management între Consiliul Local şi Primar?”, „Ce strategii de dezvoltare se aplică la nivel local?”, „Ce beneficii am eu, ca cetăţean – parte componentă a acestei comunităţi?” – sunt doar câteva dintre întrebările cărora le-au fost formulate răspunsuri corecte, coerente, relevante şi utilizând un limbaj accesibil publicului larg.
Prin complexitatea problemelor abordate, Ghidul Serviciilor Publice din Municipiul Moreni promovează conceptul de creştere a eficacităţii şi calităţii serviciilor publice locale, prezentând tipurile de servicii publice organizate la nivelul Municipiului Moreni şi structurile responsabile de coordonarea şi gestionarea lor, o sinteză asupra drepturilor cetăţenilor, dar şi o serie de definiţii, principii şi adrese utile.
De asemenea, pe CD-ul ce însoţeşte Ghidul, cetăţenii vor putea găsi toate formularele şi cererile de care au nevoie pentru a solicita informaţii, documente sau pentru a-şi rezolva anumite probleme.
Prin acest mod de lucru este redus considerabil timpul de deplasare al cetăţeanului pentru a obţine nu numai informaţii, ci şi pentru a completa cererile adresate administraţiei publice locale.