La Moreni, problemele cetăţenilor îşi găsesc rezolvare după o metodologie clară
Primăria din Moreni a ţinut cu tot dinadinsul să elimine interpretările de orice fel în relaţia funcţionar public – cetăţean, aşa că a accesat unproiect european şi a elaborat un ghid al serviciilor, pe care l-a pus la dispoziţia locuitorilor oraşului.
Morenarii află din acest ghid, tipărit în 10.000 de exemplare, care sunt documentele de care au nevoie pentru soluţionarea fiecărei cereri în parte – asistenţă socială, stare civilă, fond funciar etc.
Pe CD-ul care însoţeşte Ghidul, cetăţenii găsesc toate formularele şi cererile de care au nevoie pentru a solicita informaţii, documente emise de administraţia locală sau pentru a-şi rezolva problemele întâmpinate.
Ghidul a fost realizat în cadrul Proiectului ”Administraţie eficientă prin simplificări procedurale”, finanţat cu 510.000 lei, din care 28.000 de lei reprezintă contribuţia Primăriei Moreni, iar diferenţa a fost acoperită din fonduri europene nerambursabile.
Managerul de proiect, ec. Mihaela Ciocoiu, a prezentat rezultatele implementării proiectului de faţă, eficacitatea şi sustenabilitatea ulterioară, arătând punctual ce s-a obţinut prin proiectul ,,Administraţie eficientă prin simplificări procedurale”:
– Infochioşcuri funcţionale achiziţionate şi puse în funcţiune – 3 buc.;
– Ghidul serviciilor publice din municipiul Moreni – 10.000 exemplare;
– Gestionarea eficientă a demersurilor administrative;
– Informaţii furnizate cu operativitate de către funcţionari profesionişti – 30 persoane;
– Reducerea numărului de deplasări şi a timpului alocat pentru deplasări ale cetăţeanului;
– Scurtarea timpului de emitere a unor acte administrative necesare contribuabililor;
– Implementarea unei culturi organizaţionale centrată pe cetăţean;
– Reducerea etapelor intermediare şi a costurilor pentru furnizarea documentelor;
– Asigurarea unor condiţii optime din punct de vedere tehnic şi logistic pentru furnizarea serviciilor publice prin intermediul Ghişeului-unic – 2 laptopuri, 3 infochioşcuri.
Important de menţionat este că proiectul a contribuit la reducerea duratei de livrare a serviciilor publice furnizate de Primăria municipiului Moreni printr-o mai bună pregătire profesională a funcţionarilor publici, extinderea şi îmbunătăţirea sistemului de comunicare cu cetăţeanul, implementare de sisteme informaţionale moderne, elaborarea de metodologii de lucru.
Adriana Răceanu