DÂMBOVIŢA: Se deschide stagiunea la Teatrul Tony Bulandra din Târgovişte!
Teatrul Tony Bulandra Târgoviște anunță deschiderea oficială a stagiunii 2014-2015, pregătind deja numeroase surprize încă din luna octombrie: Shakespeare, Partick Marber și Eugene O’Neill.
Prima premieră găzduită de Sala Mare a teatrului este „A douăsprezecea noapte” – una dintre cele mai spumoase comedii ale lui William Shakespeare, în montarea unuia dintre cei mai mari regizori britanici. Di Trevis este prima femeie regizor la Royal National Theatre, a colaborat pe parcursul unei cariere de treizeci de ani cu Royal Shakespeare Company și a susținut ateliere de teatru la care au luat parte nume ca Gary Oldman, Kenneth Branagh și Rupert Everett.
„A douăsprezecea noapte” este o poveste de dragoste plină de umor și de peripeții, în care păcălelile, farsele și ironiile tipice lui Shakespeare vor face deliciul spectatorilor. În distribuție: Laura Vasiliu, Elisabeta Râmboi, Liviu Cheloiu, Corneliu Jipa, Liviu Pintileasa, Cosmina Lirca, Virgil Aioanei, Ștefan Ruxanda, Costin Cambir, Iulia Feraru, Dan Clucinschi, Mircea Silaghi și Cătălin Mareș.
CLOSER de Patrick Marber, va avea premiera pe 2 octombrie, ora 19:00, în Sala Studio. În distributie: Lăcrămioara Bradoschi, Daniela Ruxandra Mihai, Sebastian Bălășoiu și Liviu Cheloiu.
Despre spectacol, regizoarea Bianca Stânea spune „«Closer» este un text care folosește drept pretext relațiile de iubire pentru a arăta neputința socială și profesională a patru personaje veșnic nemulțumite și nefericite. În același timp vorbește despre coincidență, un factor decisiv care modifică traiectoria vieților personajelor. Cei patru se întâlnesc în circumstanțe aleatorii și fiecare întâlnire o determină pe următoarea.
Experiența dragostei într-o lume modernă în continuă mișcare este intermediată de atâta teamă, prejudecăți, jocuri de culise, încât împinge personajele să își schimbe partenerii ca într-un dans unde schimbi perechea la un semn exterior. Până la urmă nu există niciun motiv pentru care se produc aceste schimbări, ci poate doar nevoia de a experimenta dincolo de tehnologia de ultimă oră care reduce nevoia relațiilor umane.
Dorința a fost de a crea un schimb de emoții între spectatori și actori, facilitat de anularea distanței dintre scenă și sală. Cu toate că la prima vedere este un spectacol saturat de sexualitate, aceasta nu este decât un pretext de refulare a frustrărilor personajelor”.