Știri, Muntenia-Sud, România|luni, octombrie 14, 2024
Sunteți Aici Home » ADMINISTRAŢIE » ACHIZIŢIE: Pentru cine a pregătit Consiliul Judeţean Dâmboviţa caietul de sarcini în cazul documentarelor despre Palatul Brâncovenesc?

ACHIZIŢIE: Pentru cine a pregătit Consiliul Judeţean Dâmboviţa caietul de sarcini în cazul documentarelor despre Palatul Brâncovenesc? 

Consiliul Judeţean Dâmboviţa invită doritorii, profesionişti sau iubitori de film documentar, însă musai proprietari de firmă şi aparatură sofisticată, de zeci de mii de euro, să participe la licitaţia în vederea atribuirii contractului de realizare a două filme documentare, unul de 15 minute şi altul de 5 minute, despre obiectivul istoric Palatul Brâncovenesc de la Potlogi.

Privind caietul de sarcini te apucă groaza. Adică, îţi dai seama că respectivul document, semnat de oameni care se pricep la istorie şi proiecte europene, impune realizatorului anumite dotări tehnice. E ca şi cum l-ai fi obligat pe Brâncuşi să folosească dălţile cerute într-un caiet de sarcini, altfel sculptura creată de artist nu ar avea valoare!

Spre exemplu, filmările trebuie să fie realizate neapărat cu camere de luat vederi de ultimă generaţie, 4k RAW 4096 X 2160 necompresat sau ProRes 4.4.4. nativ. Mai cer oficialii Consiliului Judeţean, parcă special pentru a-ţi lua pofta să te arunci într-o asemenea luptă pentru câştigarea contractului de producţie, realizarea de imagini aeriene, imagini captate cu macara video de 3 şi 6 metri, traveling, dronă care să capteze imaginile tot la rezoluţia camerelor 4k. Nici vorbă să fie acceptate efectuarea de filmări cu aparatură video inferioară sistemelor menţionate.

CITEŞTE ŞI: Promovare video… şchiopătată pentru Peştera Ialomiţei din Bucegi

Gândul te duce rapid (unii ar zice cu păcat!) la ideea că firma ce va câştiga este deja… încercuită. Indicaţiile sunt clare! Oare de ce îi interesează pe cei din Consiliul Judeţean Dâmboviţa în mod deosebit capacităţile tehnice ale celui care intră în această bătălie, nicidecum produsul produsul finit, calitatea documentarului din punct de vedere al imaginilor captate, intuiţia realizatorului, spiritul artistic, modul de structurare, realizarea montajului, ilustraţia muzicală adecvată, comentariul coerent, lizibil, documentat şi modul de interpretare? Cine are talent şi cunoaşte meserie poate realiza un superdocumentar chiar şi cu un aparat foto, nu musai cu camere de luat vederi de ultimă generaţie!

Când apar astfel de condiţionări, eliminatorii pentru muritorul de rând, ceva miroase a putred! Spre exemplu, am văzut filmele de la Peştera Ialomiţei, realizate, tot cu aparatură sofisticată, de firma unui deputat din Argeş. Nu mi s-au părut excepţionale, ba le-am găsit şi multe lacune tehnice şi artistice! Ce-i drept, valoarea proiectului de la Potlogi este de numai 23.000 de lei, fără TVA, faţă de 80.000, cât au costat documentarele de la Peştera Ialomiţei. Urmărim fenomenul aflat în desfăşurare…

View My Stats