10 pași de urmat pentru succesul site-ului tău!
Un website de succes nu poate fi construit într-o singură zi. Cel puțin asta spun experții E-Advertising, argumentele fiind prezentate în continuare. Compania a debutat pe piața SEO din România în anul 2011, când reticența față de astfel de servicii era la un nivel destul de ridicat. În cei 6 ani de activitate, se pare că E-Advertising a reușit să dovedească exact contrariul celor care erau sceptici: serviciile SEO și cele adiacente au o importanță vitală pentru succesul unui website, respectiv a oricărei afaceri care trece în mediul online.
Succesul se obține pas cu pas. Să vedem ce recomandă experții pentru reușita din mediul online.
1. Dezvoltă o strategie de branding pentru site
Oricine poate construi un website pe care să îl promoveze mai apoi. Totuși, cum se încadrează site-ul în strategia de branding? Dacă nu ai răspunsul la această întrebare, există riscul ca site-ul să nu se dezvolte niciodată, sau, mai rău, să dăuneze afacerii.
Website-ul este doar unul dintre factorii ce contribuie la construirea brand-ului pe internet. Trebuie să identifici exact rolul pe care îl va avea pe termen lung, răspunzând la alte câteva întrebări:
● Va deservi doar ca modalitate suplimentară de promovare a companiei?
● Va fi singura modalitate de promovare a afacerii?
● Va fi o simplă sursă de venituri extra?
● Va fi calea aleasă pentru a face cunoscut numele companiei, indiferent de potențialele venituri ulterioare?
2. Evită greșelile de design
Conținutul de calitate merită să fie poziționat pe un site cu un design pe măsură. Un site de succes nu înseamnă însă doar scheme de culori și fonturi alese potrivit. Prima impresie contează foarte mult pe internet.
Astfel, dacă vizitatorii care îți accesează pentru prima dată pagina vor fi bombardați cu anunțuri și pop-up-uri, dacă le va fi greu să găsească informațiile căutate sau dacă vor întâlni doar conținut neactualizat, sansele de a-i pierde definitiv sunt foarte mari.
Un astfel de neajuns are loc atunci când greșești la design-ul site-ului, la amplasarea și structura tuturor elementelor în pagini. Prin urmare, trebuie să eviți astfel de greșeli, pentru că nu îți dorești să pierzi vizitatori și implicit potențial de câștiguri de pe urma site-ului.
3. Decide-te asupra conținutului pe care îl vei oferi
Poate că vei oferi conținut și informații gratuite, sau te vei hotărî să le prezinți contra cost. Poate fi vorba și despre o îmbinare a celor două variante, însă trebuie să fii conștient de faptul că unii utilizatori vor renunța imediat la conținutul pentru care trebuie să plătească.
Oferind conținut gratuit, îți vei construi o audiență și vei reuși să convertești vizitatorii într-adevăr interesați să plătească pentru informații suplimentare. Majoritatea informațiilor pot fi obținute gratuit, astfel că va trebui să îți cântărești foarte bine opțiunile.
4. Crește traficul website-ului
Cel mai aspectuos site din punct de vedere al design-ului (și nu numai) este un eșec total dacă doar tu ești cel care îi parcurge paginile. Este absolut necesar ca site-ul tău să fie prima resursă către care se orientează utilizatorii pentru a obține informații.
Pentru asta, vei avea nevoie de eforturi susținute, de răbdare (întrucât procesul de atragere de trafic va fi unul de durată), de conținut de calitate și de un plan pe termen lung.
5. Fă-ți site-ul „lipicios”
Proprietarii de site-uri fac adesea o greșeală care îi costă după un timp: se concentrează pe atragerea unui număr tot mai mare de vizitatori unici, însă nu au și un plan pentru a-i reține pe site.
Un website de succes nu obține doar un număr uriaș de vizitatori unici, ci atrage utilizatori care parcurg în profunzime paginile, fără a părăsi site-ul în doar câteva secunde. Prin urmare, site-ul trebuie să fie atractiv, „lipicios”, iar conținutul trebuie să motiveze utilizatorul să rămână. În această manieră îți vei construi o audiență interesată și fidelă.
6. Folosește-te de SEO pentru a-ți depăși competitorii
Există miliarde de site-uri și toate concurează pentru click-uri. A ajunge în topul motoarelor de căutare trebuie să fie unul dintre obiectivele tale primordiale. Pentru asta, ai nevoie de servicii de optimizare SEO.
Conținutul nu este citit decât dacă este pus în valoare prin optimizarea pentru motoarele de căutare. Colaborarea cu o agenție de digital marketing cu focus pe SEO – cum este și E-Advertising – este în acest caz cea mai bună opțiune pentru a ajunge în topul căutărilor pe cuvinte cheie reprezentative pentru pagina ta.
Vrei să afli cum stă site-ul tău din punct de vedere SEO? Comandă de aici un audit SEO gratuit!
7. Fă site-ul să genereze venituri fără a-i speria pe vizitatori
La primele apariții ale site-urilor de pe internet, webmasterii se bazau pe bannere sau anunțuri care reușeau să genereze venituri. Mai apoi au apărut pop-up-urile, bannerele stridente și alte astfel de elemente care încărcau considerabil experiența de vizualizare a unui site.
De-a lungul timpului, au apărut alte modalități prin care un site poate genera venituri, oferind în același timp o experiență mult mai plăcută utilizatorilor. Renunță la anunțuri și pop-up-uri, întrucât acestea nu vor face altceva decât să alunge vizitatorii site-ului.
8. Arată tuturor ce poți să oferi
Prezintă informațiile, produsele sau serviciile pe care le oferi prin site într-o manieră transparentă și accesibilă tuturor. Chiar dacă nu vei oferi neapărat spațiu pentru reclame pe site, chiar dacă nu vei fi dispus să afișezi bannere și anunțuri în cadrul acestuia, odată ce vei prezenta informațiile într-o manieră atractivă și accesibilă tuturor, vei avea doar de câștigat.
9. Dezvoltă o strategie de promovare în social media
Folosește-te și de rețelele de socializare pentru a atrage trafic pe site. Încurajează-ți vizitatorii să distribuie informațiile, produsele sau serviciile pe care le oferi prin calitatea conținutului, folosindu-te de toate canalele posibile din social media: Facebook, Twitter, LinkedIn, Google +, YouTube sau oricare altele.
10. Monitorizează-ți traficul
Folosește-te de Google Analytics pentru monitoriza comportamentul utilizatorilor pe măsură ce navighează prin conținutul paginilor site-ului tău. Monitorizarea acestor modele de comportament îți va oferi o imagine clară asupra lucrurilor care funcționează bine pe site, dar și asupra celor ce necesită îmbunătățiri.
Cei 10 pași enumerați anterior sunt doar câteva repere de bază pe care trebuie să le ai în vedere pentru succesul site-ului tău. Poate că totul ți se pare prea complicat, sau poate vrei să apelezi la experți. În oricare dintre cazuri, te poți folosi de următoarele date de contact, pentru a aduce succesul de partea site-ului tău:
E-Advertising
Str. Mărășești, nr. 18, et. 1, Suceava
Telefon: 0732 941 354
E-mail: office@e-advertising.co