Luna naţională a informării despre efectele consumului de alcool
Scopul campaniei, derulată de Direcţia de Sănătate Publică Dâmboviţa în parteneriat cu Centrul de Prevenire, Evaluare si Consiliere Antidrog si Societatea de Cruce Rosie-Filiala Dambovita, constă în reducerea consumului de alcool dăunător în rândul populaţiei generale şi prevenirea consumului de alcool la adolescenţi, tineri şi gravide prin informare cu privire la efectele consumului de alcool asupra sănătăţii.
Acţiunile de informare-educare-comunicare sustinute se concentrează asupra creşterii nivelului de informare şi constientizarea populaţiei ţintă, cu privire la efectele consumului de alcool asupra sănătăţii fizice, psihice si sociale.
Conform unei estimări prezentata de Ministerul Sănătăţii: „în România mor anual peste 17.000 de oameni datorită consumului de alcool, iar peste jumătate dintre aceştia mor în perioada activă a vieţii lor (între 20 şi 64 de ani). Mortalitatea la vârsta adultă (20-64 de ani), atribuibilă consumului de alcool este de trei ori mai mare la bărbaţi şi respectiv de 1,5 ori mai mare la femei, în România, comparativ cu UE 15. Între cauzele de mortalitate atribuibile consumului de alcool se numără accidentele, bolile cardiovasculare (mortalitate de opt ori media UE15) şi ciroza hepatică”.